sobota, 8 września 2012

kopytka z sosem pieczarkowym

Proporcje dla dwóch osób.

potrzebne:

na kopytka
0,5 kg ugotowanych ziemniaków
1,5 szklanki mąki pszennej
jajko
sól

na sos
6 dużych pieczarek
olej
łyżka mąki
3 łyżki śmietany 18%
sól, pieprz

robimy:

Ziemniaki ugotowałam w osolonej wodzie, sprasowałam i ostudziłam, aż były wszystkie zupełnie zimne. W związku z tym, że kopytka trzeba gotować odrazu po uformowaniu najpierw zrobiłam sos. Pokrojone pieczarki podsmażyłam aż puściły wodę, posoliłam i popieprzyłam, przykryłam i dusiłam ok 20 minut uzupełniając cały czas płyn.
Gdy były miękkie w szklance wymieszałam mąkę z wodą, wlałam do pieczarek i zagotowałam. Na koniec wymieszałam śmietanę z niewielką ilością sosu i dodałam do reszty.
Nastawiłam duży garnek wody, by się zagotowała zanim będę formować kopytka. Następnie ziemniaki wymieszałam z mąką i jajkiem, lekko posoliłam, zagniotłam ciasto, uformowałam wałki i odcinałam ostrym nożem kopytka. Wrzucałam na osolony wrzątek i gotowałam 2 minuty od wypłynięcia.
Polecam :)

1 komentarz:

  1. uwielbiam ;-) to taki mój klasyk z czasów studenckich :-)

    OdpowiedzUsuń